Drama Siri Melayu

Keluarga Iskandar Episod 4

Keluarga Iskandar adalah drama bersiri di Astro Prima pada tahun 2012 yang bersiaran pada hari Selasa pukul 10 malam dibintangi Sobri Anuar, Hilal Azman, Susan Lankester, Anita Baharom, Azhar Sulaiman, Zain Ahmad dan Kismah Johar.




Tajuk : Keluarga Iskandar
Siaran : 3 Julai 2012 - Sekarang
Saluran : Astro Prima



Keluarga Iskandar berkisar mengenai sebuah keluarga Melayu yang mempunyai 6 adik-beradik dan di ketuai oleh ibu mereka iaitu Mak Jah. Azlan teruja memulakan hidup barunya bersama dengan Nur tetapi baru mendapat tahu bahawa Jojo, anak Nur, tidak suka Azlan berkahwin dengan Nur.

Kamal mereka cerita tentang seorang pekerja yang telah dibuang kerja disebabkan sakit perut kepada Azura tetapi penipuannya diambil serius oleh Azura dan membuat Kamal terperangkap.

Pada masa yang sama, Adibah terpaksa berkongsi bilik dengan Mak Jah yang sering mengigau. Drama ini mempunyai beberapa subplot dalam satu episod dan disertai dengan beberapa wawancara dengan setiap ahli keluarga. Setiap jalan cerita akan dibahagi mengikut rumah dan keluarga mereka.

Saksikan drama menarik dengan genre dokudrama(singkatan untuk dokumentari+drama) yang pertama kali diperkenalkan di kaca TV Malaysia dan sebelum ini popular diluar negara.



Kongsikan :

Post a Comment

 
DSM : Drama Siri Melayu
WTFPL © 2011. Drama Siri Melayu
Tema oleh Mas Template
Dikuasakan oleh Blogger